Krzysztof Adam Kowalczyk będzie redaktorem prowadzącym „Bloomberg Businessweek Polska”. Swoje stanowisko obejmie 8 sierpnia. Michał Gajewski jest zastępcą redaktora naczelnego pisma.
Sekretarzem redakcji „Bloomberg Businessweek Polska” została Anna Sochocka, a dyrektorem artystycznym – Aleksandra Karoń. Za dodatki do BBWP odpowiada Robert Azembski, który będzie również pisał artykuły finansowe w wydaniu regularnym. Ponadto w zespole przygotowującym pierwszy numer polskiej edycji pisma znaleźli się Bartosz Gałkowski (grafik prowadzący), Łukasz Pawlak (fotoedytor) oraz Aleksandra Karp (researcher).
– Cały czas jesteśmy na etapie budowania zespołu „Bloomberg Businessweek Polska”. Jego trzon tworzą doświadczeni dziennikarze ekonomiczni, którzy potrafią pisać o gospodarce na najwyższym poziomie merytorycznym, a jednocześnie w sposób dla czytelników ciekawy i atrakcyjny – mówi Michał Kobosko, redaktor naczelny polskiej edycji pisma. Podkreśla, że na razie zespół BBWP jest niewielki, ale wspiera go liczne grono współpracowników, dziennikarzy i ekspertów. W najbliższych tygodniach do ekipy „Bloomberg Businessweek Polska” będą dołączały kolejne osoby, w tym m.in. pierwszy zastępca redaktora naczelnego, wydawca serwisu internetowego oraz dziennikarze BBWP online.
Krzysztof Adam Kowalczyk od 2004 roku jest redaktorem prowadzącym w „Pulsie Biznesu”. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor departamentu PR w Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych (obecnie PKPP Lewiatan), współtworzył projekt „Tygodnika Ekonomicznego” w wydawnictwie Bauer, był również związany z miesięcznikiem „Businessman Magazine” (m.in. jako zastępca redaktora naczelnego).
Michał Gajewski jest związany z PMPG od blisko 10 lat. Początkowo był sekretarzem redakcji, następnie zastępcą, pełniącym obowiązki redaktora naczelnego oraz – przez ostatnich 5 lat – redaktorem naczelnym magazynu studenckiego „?dlaczego”. Wcześniej pracował m.in. w „Życiu Warszawy”.
Zaplecze wydawnicze „Bloomberg Businessweek Polska” stanowią struktury Platformy Mediowej Point Group. Dyrektorem wydawniczym pisma jest Robert Pstrokoński, za dystrybucję odpowiada Paweł Gago. Sprzedażą reklam zajmie się Biuro Sprzedaży PMPG SA organizowane pod kierownictwem Dominika Tzimasa. Marketing nowego tytułu powstaje pod nadzorem Andrzeja Chmiela, za PR BBWP odpowiada Anna Pawłowska-Pojawa.
Pierwsze wydanie „Bloomberg Businessweek Polska” pojawi się na rynku jesienią. Wydawcą pisma będzie Point Group Business Unit, spółka zależna Platformy Mediowej Point Group SA (GPW: POINTGROUP, PGM). „Bloomberg Businessweek Polska” będzie wydawany na licencji udzielonej PGBU przez Bloomberg L.P., wydawcę Bloomberg Businessweek. To pierwsza międzynarodowa licencja od czasu przejęcia magazynu „Businessweek” przez Bloomberg w 2009 roku. Polska edycja pisma początkowo będzie się ukazywała jako dwutygodnik, docelowo ma być tygodnikiem. Redaktorem naczelnym „Bloomberg Businessweek Polska” jest Michał Kobosko.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/bloomberg-businessweek-polska-buduje-zespol